Vitamine A Vind je in wortelen, gele en oranje vruchten, vis, eieren. Verbetert het zicht, verzorgt je huid van binnenin, verbetert je immuunsysteem en je botdensiteit.

Vitamine B1 Vind je in volkorengranen, varkensvlees, eieren, bruine rijst, aardappelen. Deze vitamine is belangrijk voor ons zenuwstelsel en ons cardiovasculair systeem en produceert energie.

Vitamine B2 Vind je in granen, groene bladgroenten, vis, melkproducten en bonen. Deze vitamine produceert energie en helpt vetten en koolhydraten te metaboliseren.

Vitamine B3 Te vinden in granen, noten, broccoli, wortelen, melkproducten, pindanoten, tomaten, eieren, vlees. Maakt energie uit koolhydraten beschikbaar en is goed voor onze huid.

Vitamine B5 Vlees, volkoren granen, vis, bonen. Verbrandt vetten, koolhydraten en eiwitten, noodzakelijk voor de synthese van verschillende enzymen.

Vitamine B6 Vokoren granen, vis, kip, bananen. Leveren suikers voor energie, helpen bij ons metabolisme, helpt rode bloedcellen genereren, is goed voor het zenuwstelsel.

Vitamine B7 Bonen en noten; noodzakelijk voor de celgroei, levert energie, helpt bij een evenwichtig bloedsuikerspiegel.

 

Comments are closed.